Evaluación de la imagen y diseño de estrategias de comunicación dirigidas al turismo extranjero en puntos de venta de ARTex en Santa Clara
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Fecha
2015-06-24
Autores
Barrera Legorburo, Lisgrey
Título de la revista
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Título del volumen
Editor
Universidad Central "Marta Abreu" de Las Villas
Resumen
La siguiente investigación aborda aspectos conceptuales sobre el comercio
minorista de bienes y la imagen de puntos de venta, exponiendo los factores claves
del éxito y la competitividad en este sector. Se hace referencia además a las
características de un punto de venta y la relación de la actividad minorista con el
turismo y la importancia que está teniendo el turista extranjero en el desarrollo de la
economía cubana, donde poseer recursos excelentes no basta por sí mismo para
atraer a un número óptimo de turistas extranjeros a los establecimientos minoristas,
sino que resulta de vital importancia brindar y poseer información del proceso
formativo de la imagen percibida por el turista extranjero, ya que permite desarrollar
una gestión estratégica adecuada en los puntos de venta.
En el estudio se propone dar cumplimiento al siguiente objetivo general: Evaluar la
imagen para el diseño de estrategias de comunicación dirigidas al turismo extranjero
en puntos de venta de ARTex en Santa Clara.
Se utilizó un procedimiento para la medición y utilización de la imagen como variable
estratégica en puntos de venta de ARTex en Santa Clara dirigidos al turismo
extranjero, donde a través del uso de técnicas cualitativas y cuantitativas de
investigación de mercado, se pudo desarrollar varios análisis que permitieron el
diseño de estrategias de comunicación de imagen deseada dirigidas al turismo
extranjero en los puntos de venta de ARTex en Santa Clara para mejorar la
efectividad de su gestión.
The following research addresses conceptual aspects of the retail real and image of outlets, exposing the key factors of success and competitiveness in this sector. Reference is made also to the characteristics of a selling point and the relationship of the retail business to tourism and the importance is having foreign tourists in the development of the Cuban economy, which possess excellent resources are not sufficient in itself to attract an optimum number of foreign tourists to retailers, but it is vital to provide information and possess the training process of the image perceived by foreign tourists, allowing develop appropriate strategic management at points of sale. The study intends to comply with the following objective: To evaluate the image for design communication strategies to foreign tourism in ARTex outlets in Santa Clara A procedure for the measurement and use of the image as a strategic variable in ARTex outlets in Santa Clara, where through the use of qualitative and quantitative market research techniques, was able to develop several analyzes that allowed the design was used communication strategies aimed desired image abroad tourism in ARTex outlets in Santa Clara to improve the effectiveness of its management.
The following research addresses conceptual aspects of the retail real and image of outlets, exposing the key factors of success and competitiveness in this sector. Reference is made also to the characteristics of a selling point and the relationship of the retail business to tourism and the importance is having foreign tourists in the development of the Cuban economy, which possess excellent resources are not sufficient in itself to attract an optimum number of foreign tourists to retailers, but it is vital to provide information and possess the training process of the image perceived by foreign tourists, allowing develop appropriate strategic management at points of sale. The study intends to comply with the following objective: To evaluate the image for design communication strategies to foreign tourism in ARTex outlets in Santa Clara A procedure for the measurement and use of the image as a strategic variable in ARTex outlets in Santa Clara, where through the use of qualitative and quantitative market research techniques, was able to develop several analyzes that allowed the design was used communication strategies aimed desired image abroad tourism in ARTex outlets in Santa Clara to improve the effectiveness of its management.
Descripción
Palabras clave
Comercio Minorista de Bienes, Imagen Corporativa, Estrategias de Comunicación, Puntos de Venta ARTex