Usando el entorno Web para la universalización de la enseñanza de la matemática
Archivos
Fecha
2006-06-28
Autores
Carralero Cuéllar, Yuniesky
Díaz Piña, Ángel Aljadis
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas
Resumen
Con la Universalización de la enseñanza en la Educación Superior cubana, se ha
producido una explosión sin precedentes en la cantidad de estudiantes que cursan
estudios universitarios. Debido a las características tan diversas con que cuentan los
estudiantes que ingresan por esta vía y a las dificultades que se presentan en la
comprensión y aplicación de la Matemática, fue necesario crear una aplicación Web
que forme parte de una estrategia didáctica para contribuir a flexibilizar y hacer más
eficiente el proceso de enseñanza-aprendizaje de esta disciplina en las carreras:
Licenciatura en Contabilidad, Ingeniería Agropecuaria e Ingeniería Industrial. En este
trabajo se describe el diseño e implementación de dicha aplicación y las características
que debe cumplir este tipo de entorno.
With the Universalization of the education in the Cuban Higher education, an explosion has taken place without precedents in the student s' quantity who are realizing university studies. Due to such diverse characteristics that the students have, the ones who enter via this method and the problems they can present in comprehension and application of Mathematics was necessary to create a web application that takes part on a didactic strategy to support a flexible and efficient education - learning process of this discipline on the following careers: Licentiate in Accounting, Agricultural Engineering and Industrial Engineering. In this work there are described the design and implementation of the above mentioned application and the characteristics that this type of environment must fulfill.
With the Universalization of the education in the Cuban Higher education, an explosion has taken place without precedents in the student s' quantity who are realizing university studies. Due to such diverse characteristics that the students have, the ones who enter via this method and the problems they can present in comprehension and application of Mathematics was necessary to create a web application that takes part on a didactic strategy to support a flexible and efficient education - learning process of this discipline on the following careers: Licentiate in Accounting, Agricultural Engineering and Industrial Engineering. In this work there are described the design and implementation of the above mentioned application and the characteristics that this type of environment must fulfill.
Descripción
Palabras clave
Aplicación Web, Enseñanza de la Matemática, Universalización