Rodríguez Ruiz, MayraDelgado, Jessica2015-07-092015-07-092013-06-20https://dspace.uclv.edu.cu/handle/123456789/1562Culture plays an important role in foreign language teaching and learning. However, most frequently it is found that students to a great extent are taught the rules of language, but are not always able to communicate adequately since they are not knowledgeable enough about the target culture. Taking into consideration this matter, it is extremely fundamental that students should have some background about the culture of the language studied from the very beginning. Taking into account the current situation of the teaching and learning process of English in the Introductory Course, the objective of this Diploma Paper is to propose the creation of a favourable environment for the teaching and learning of intercultural communication in the English Introductory Course in the faculty of Humanities at the Central University “Marta Abreu” of Las Villas. Key words: culture; intercultural communication; language; foreign language teaching and learningen-USEste documento es Propiedad Patrimonial de la Universidad Central ¨Marta Abreu¨ de Las Villas. El autor o autores conservan los derechos morales que como tal le son reconocidos por la Legislación vigente sobre Derecho de Autor. Los distintos Usuarios podrán copiar, distribuir, comunicar públicamente la obra y hacer obras derivadas; bajo las condiciones siguientes: 1. Reconocer y citar al autor original 2. No utilizar la obra con fines comerciales 3. No realizar modificación alguna a la obra 4. Compartir aquellos productos resultado del uso de la obra bajo la misma licencia de esta Los Usuarios pueden reutilizar los metadatos en cualquier medio sin autorización previa, siempre que los propósitos de su utilización sean sin ánimo de lucro y se provea el Identificador OAI, un enlace al registro de metadatos original, o se haga referencia al repositorio de donde han sido extraídos.Lengua Inglesa/Estudio y EnseñanzaComunicación InterculturalCreation of a Favourable Environment for the Teaching and Learning of Intercultural Communication in the English Introductory CourseThesis