Palacio González, Daniela Milagro2019-03-112019-03-112018-01-152519-9455https://dspace.uclv.edu.cu/handle/123456789/10871La investigación resuelve la problemática de la adaptación de las tareas motrices de la clase de Educación Física para escolares portadores de limitaciones físico-motoras incluidos en la escuela primaria. La misma tiene como finalidad diseñar un algoritmo para la adaptación de las tareas motrices de la clase. En el proceso se emplearon técnicas como la revisión y el análisis documental, la triangulación; una población de 16 profesores de Educación Física de la enseñanza primaria en Santa Clara, provincia Villa Clara, Cuba.The investigation solves the problem of the adaptation of the motor tasks of the Physical Education class for schoolchildren with physical-motor limitations included in the primary school. It aims to design an algorithm for the adaptation of the motor tasks of the class. In the process, techniques such as review and documentary analysis, triangulation were used; a population of 16 teachers of Physical Education of primary education in Santa Clara, Villa Clara province, Cuba.esLimitaciones físico-motorasEducación Física adaptadaPhysical-motor limitationsAdapted physical educationAlgoritmo didáctico inclusivo para la adaptación de las tareas motrices de escolares con limitaciones físico-motorasInclusive didactical algorithm for the adaptation of the teaching tasks of schools with physical-motor limitationsArticle