Patterson Peña, Matilde LeonorJomolca Zamora, José Luis2015-10-012015-10-012015-06-10https://dspace.uclv.edu.cu/handle/123456789/2221This paper presents a system of activities for the improvement of students´ pronunciation within the teaching-learning process of English in 9thgrade. A theoretical and methodological background on the topic of pronunciation of some sounds is provided including the most important concepts related to our area of research. Several methods were used to assess students’ strengths and weaknesses regarding the pronunciation of some sounds in English. The results revealed that students had some difficulties in the pronunciation of some final sounds and some sounds that do not exist in Spanish. Accordingly, a system of activities was designed to meet their needs and to help them improve their pronunciation in English. The activities were mainly directed for the controlled practice stage since the main objective of the proposal is directed to accuracy.en-USEste documento es Propiedad Patrimonial de la Universidad Central “Mata Abreu” de Las Villas. El autor o autores conservan los derechos morales que como tal le son reconocidos por la Legislación vigente sobre Derecho de Autor. Los distintos usuarios podrán copiar, distribuir, comunicar públicamente la obra y hacer obras derivadas; bajo las condiciones siguientes: 1. Reconocer y citar el autor original. 2. No utilizar la obra con fines comerciales. 3. No realizar modificación alguna a la obra. 4. Compartir aquellos productos resultados del uso de la obra bajo la misma licencia de esta. Los usuarios pueden reutilizar los metadatos en cualquier medio sin autorización previa, siempre que los propósitos de su utilización sin ánimo de lucro y se provea el identificador OAI, un enlace al registro de metadatos original, o se haga referencia al repositorio de donde han sido extraídos. Todo lo anterior está en concordancia con las legislaciones vigentes sobre derecho de Autor.Sistema de ActividadesLenguas ExtranjerasInglésSecundaria BásicaEnseñanzaThe improvement of students´ pronunciation within the teaching - learning process of English in 9th gradeThesis