García Cabrera, SireldaMena Marín, ClaudiaCreach Orellanes, ReynierRomero Rodríguez, Yulismeidy2017-03-092017-03-092011-06https://dspace.uclv.edu.cu/handle/123456789/7566The present research was carried out in Wilfredo Pérez Pérez Pre-University School. The school selected has a population of 426 students and the group selected as a simple has a registration of 30 students. During the teaching practice many problems were found regarding the teaching of English, but this paper pretends to give a solution to the lack of fluency while producing a piece of writing. A series of reflections and considerations are presented in this research intending to give a solution to the problem under studyLa presente investigación fue llevada a cabo en el Instituto Pre-Universitario Wilfredo Pérez Pérez en Ranchuelo. La escuela seleccionada cuenta con una matrícula de 426 estudiantes y el grupo seleccionado como muestra está compuesto por 30 estudiantes. Durante la práctica docente fueron encontrados algunos problemas con la enseñanza del inglés. Una serie de reflexiones y consideraciones son presentadas en esta investigación para tratar de dar una solución al problema detectado.esEste documento es Propiedad Patrimonial de la Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas. Los usuarios podrán hacer uso de esta obra bajo la siguiente licencia: Creative Commons: Atribución-No Comercial-Compartir Igual 4.0 LicenseInglésEnseñanzaEnseñanza preuniversitariaProposal of a system of lessons to develop fluency in writing in the students of 10th grade at Wilfredo Pérez Pérez Pre-University SchoolThesis