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El presente trabajo expone este resultado y su aplicación en el perfeccionamiento de la formación de profesores de lenguas extranjeras, particularmente en la valoración de un área clave en la competencia didáctica en este profesional: la competencia lingüística académica.However, despite the fact that the concept of competence is not new and that it is widely used nowadays, it is necessary to characterize the linguistic competence of foreign language teachers and to distinguish it from the linguistic competence of language learners for general purposes. That is why, after a process of systematization as the main method, academic linguistic competence is established and its distinctive features and parameters are provided. This paper explains this result and its application to the improvement of foreign language teacher education, particularly to the evaluation of a key area of the didactic competence of this professional: the academic linguistic competence.esEste documento es reproducido por la biblioteca universitaria de la UCLV bajo el amparo de la legislación cubana vigente sobre derecho de autor. Los usuarios podrán utilizar este material bajo la siguiente licencia: Reconociendo a los autores de la obra mediante las citas y referencias bibliográficas correspondientes, utilizar solo para fines No Comerciales y No realizar reproducciones u obras derivadas.Competencia LingüísticaCompetencia Lingüística AcadémicaLenguas ExtranjerasEducación SuperiorLa competencia lingüística del profesor de lenguas extranjerasThe linguistic competence of foreign language teachersArticle