Koke Camara, Youssouf2015-12-032015-12-032012-06-25https://dspace.uclv.edu.cu/handle/123456789/3862Nowadays ICTs, especially Computer Assisted Learning (CAL) materials, are given great importance as tools to support the teaching and learning process in higher education. The implementation of this technology is supported by the more progressive pedagogical approaches which promote the ideology of active learning and students’ self-assessment as better ways to construct new knowledge. The general aim of this diploma paper is to propose a model webquest to improve the teaching and learning process of the culture of English-speaking to students of the course English Language with a Second Foreign Language (French) at UCLV. Key Words: ICTs; multiple intelligence; task-based approach; webquest; English-speaking countries; culture; education.en-USEste documento es Propiedad Patrimonial de la Universidad Central ¨Marta Abreu¨de Las Villas. El autor o autores conservan los derechos morales que como tal le son reconocidos por la Legislación vigente sobre Derecho de Autor. Los distintos Usuarios podrán copiar, distribuir, comunicar públicamente la obra y hacer obras derivadas; bajo las condiciones siguientes: 1. Reconocer y citar al autor original 2. No utilizar la obra con fines comerciales 3. No realizar modificación alguna a la obra 4. Compartir aquellos productos resultado del uso de la obra bajo la misma licencia de esta Los Usuarios pueden reutilizar los metadatos en cualquier medio sin autorización previa, siempre que los propósitos de su utilización sean sin ánimo de lucro y se provea el Identificador OAI, un enlace al registro de metadatos original, o se haga referencia al repositorio de donde han sido extraídos.Literatura Inglesa/Estudio y EnseñanzaMultiple IntelligenceComputer Assisted LearningSelf AssessmentA Model Webquest for the Subject Panorama of English-Speaking CountriesArticle