Identidad e imagen en puntos de venta del Fondo Cubano de Bienes Culturales en Santa Clara
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Fecha
2012-06-24
Autores
Perez Soto, Noelvis
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Central "Marta Abreu" de la Villas
Resumen
La presente investigación aborda aspectos conceptuales sobre el comercio
minorista de bienes, la identidad y la imagen de puntos de venta, exponiendo los
factores claves del éxito en este sector. El proceso de formación de la imagen
permite comprender la importancia de potenciar una imagen positiva que tribute
a la satisfacción total del cliente; pues para el caso de un producto-tienda la
valoración de la imagen no se limita a la información adquirida por otras
personas o a la comunicación transmitida por los medios sino que también está
sustentada por experiencias acumuladas del propio cliente.
En el estudio se propone dar cumplimiento al siguiente objetivo general: Aplicar
un procedimiento para la medición de la identidad-imagen como variables
estratégicas, soporte del liderazgo empresarial, en los puntos de venta del
Fondo Cubano de Bienes Culturales en la ciudad de Santa Clara.
Se obtiene que potenciar una imagen positiva constituye una oportunidad de
distinguirse exitosamente en el mercado y presume por ende una actitud
favorable ante la elección de un punto de venta.
Para el logro eficiente de la investigación se utiliza el método teórico-empírico y
además se realiza un análisis estadístico con procesamiento de resultados
efectuado en el paquete SPSS versión 13.0.
This investigation focuses on the conceptual aspects of retail goods, identity and image of points of sale, stating the key success factors in this sector. The process of image formation to understand the importance of promoting a positive image tribute to total customer satisfaction, as in the case of a product, store the assessment of the image is not limited to information acquired by other persons or communication transmitted by any means but is also supported by experience gained by the customer. The study proposes to comply with the following objective: Implement a procedure to measure the identity-image as strategic variables, support of business leadership in the outlets of the Fondo Cubano de Bienes Culturales in the city of Santa Clara. You get to promote a positive image is an opportunity to distinguish themselves successfully in the market and thus assumed a favorable attitude to the choice of a point of sale. To achieve efficient research method is used and further theoretical and empirical analysis is performed statistical processing of results conducted in SPSS version 13.0.
This investigation focuses on the conceptual aspects of retail goods, identity and image of points of sale, stating the key success factors in this sector. The process of image formation to understand the importance of promoting a positive image tribute to total customer satisfaction, as in the case of a product, store the assessment of the image is not limited to information acquired by other persons or communication transmitted by any means but is also supported by experience gained by the customer. The study proposes to comply with the following objective: Implement a procedure to measure the identity-image as strategic variables, support of business leadership in the outlets of the Fondo Cubano de Bienes Culturales in the city of Santa Clara. You get to promote a positive image is an opportunity to distinguish themselves successfully in the market and thus assumed a favorable attitude to the choice of a point of sale. To achieve efficient research method is used and further theoretical and empirical analysis is performed statistical processing of results conducted in SPSS version 13.0.
Descripción
Palabras clave
Comercios Minoristas, Fondo Cubano de Bienes Culturales, Santa Clara, Identidad e Imagen