Characterization of the Style Docent Communicative With Adolescent’s Students

Fecha

2019

Autores

Cuéllar Álvarez, Jesús
Ruíz García, Miriam Caridad

Título de la revista

ISSN de la revista

Título del volumen

Editor

Resumen

The investigation covered a period from April 2018 to December 2018. A descriptive transactional design was used with a descriptive study under a sample of 35 eleventh grade students from the IPU “Mariano Clemente Prado” of the city of Santa Clara, Cuba. It was obtained that dissent exists in the students because the professors stimulate its participation in the educational aspects, and they worry about the instructive area; difficulties are verified in the professors with relationship to the styles talkative employees with the adolescents. Conclusions: The difficulties in the educational communication toward the students are related with the communication styles assumed by the educational aspect that should be improved.
La investigación abarcó un período comprendido entre abril de 2018 y diciembre de 2018. Se utilizó un diseño transaccional descriptivo con un estudio descriptivo en una muestra de 35 estudiantes de undécimo grado de la IPU "Mariano Clemente Prado ”de la ciudad de Santa Clara, Cuba. Se obtuvo que la disidencia existe en los estudiantes.porque los profesores estimulan su participación en el aspecto educativo, y se preocupan por lo instructivo zona; las dificultades se verifican en los profesores con relación con los estilos empleados habladores con el adolescentes Conclusiones: Las dificultades en lo educativo la comunicación hacia los estudiantes está relacionada con los estilos de comunicación asumidos por el aspecto educativo eso debería mejorarse.

Descripción

Palabras clave

Educative Communication, Style Communicative, Adolescents, Educational Process, Comunicación Educativa, Adolescentes, Estilo Comunicativo, Proceso Educativo

Citación

Citar según la fuente original: Álvarez, J. C., & Ruíz García, M. C. (2019). Characterization of the Style Docent Communicative With Adolescent’s Students. Studies in Literature and Language, 18(2), 6-8. Available from: http://www.cscanada.net/index.php/sll/article/view/10793 DOI: http://dx.doi.org/10.3968/10793