Procedimiento para la elaboración de la planificación estratégico – táctico de la producción en la empresa gráfica de Villa Clara Enrique Núñez Rodríguez.
Fecha
2013-07-24
Autores
Valle Orellana, Ledys
Título de la revista
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Editor
Universidad Central "Marta Abreu" de Las Villas
Resumen
La investigación se basa en la problemática de la no existencia de un sistema de planificación estratégico-táctico de la producción, en la empresa gráfica de Villa Clara “Enrique Núñez Rodríguez” presentando un procedimiento para elaborar la estrategia de operaciones, el cual es aplicado con el objetivo de lograr la mejora de la gestión de la producción. Este procedimiento comprende siete pasos fundamentales que son los siguientes: caracterización de la empresa, análisis estratégico de la organización, diagnóstico de la gestión productiva (dividido en cinco etapas), estrategia de operaciones, situación de la planificación agregada, implantación de la estrategia, y seguimiento de las acciones y control de indicadores. La investigación se desarrolla a través de tres capítulos fundamentalmente, el capítulo I que comprende la fundamentación teórica de los diferentes conceptos relacionadas con la temática, el capítulo II, detalla el procedimiento para elaborar la estrategia de operaciones, y por último un capítulo III que muestra los resultados de la aplicación de los procedimientos. Por último se presentan las conclusiones y recomendaciones así como la bibliografía consultada.
The investigation is based on the problem of the non existence of a system of planning and control of the production, in the Graphic Company of Villa Clara "Enrique Núñez Rodríguez" presenting a procedure to elaborate the strategy of operations, which is applied with the objective of achieving the improvement of the administration of the production. This procedure understands six fundamental steps that are the following ones: characterization of the company, strategic analysis of the organization, diagnostic of the productive administration (divided in five stages), strategy of operations, installation of the strategy, and pursuit of the actions and control of indicators. The investigation is developed fundamentally through three chapters, the chapter I that understands the theoretical foundation of the different concepts related with the thematic one, the chapter II, details the procedure to elaborate the strategy of operations, and lastly a chapter III that it shows the results of the application of the procedures. Lastly the conclusions and recommendations are presented as well as the consulted bibliography.
The investigation is based on the problem of the non existence of a system of planning and control of the production, in the Graphic Company of Villa Clara "Enrique Núñez Rodríguez" presenting a procedure to elaborate the strategy of operations, which is applied with the objective of achieving the improvement of the administration of the production. This procedure understands six fundamental steps that are the following ones: characterization of the company, strategic analysis of the organization, diagnostic of the productive administration (divided in five stages), strategy of operations, installation of the strategy, and pursuit of the actions and control of indicators. The investigation is developed fundamentally through three chapters, the chapter I that understands the theoretical foundation of the different concepts related with the thematic one, the chapter II, details the procedure to elaborate the strategy of operations, and lastly a chapter III that it shows the results of the application of the procedures. Lastly the conclusions and recommendations are presented as well as the consulted bibliography.
Descripción
Palabras clave
Planificación Estratégico – Táctica, Gestión de Producción, Mejoras en la Productividad, Gestión Organizacional, Empresa Gráfica Enrique Núñez Rodríguez., Villa Clara