Sistema de gestión de incidencias para el soporte técnico a proyectos informáticos en el centro de desarrollo UCI en Villa Clara
Fecha
2011-06-30
Autores
Juvier Ríos, Yoandy
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas
Resumen
En el presente trabajo se realiza el diseño e implementación de un Sistema
para la Gestión de Incidencias para el soporte técnico a proyectos informáticos
en el Centro de Desarrollo de Software de la UCI en Villa Clara. Para ello se
parte de una revisión bibliográfica de las mejores prácticas que define
“Biblioteca de Infraestructuras de Tecnologías de la Información” (Information
Technology Infraestructure Library) para la Gestión de Incidentes y de la
caracterización de los procesos de Gestión de Incidencias y Escalado. También
se detalla las características del módulo Drupal para la Gestión de Incidencias
desarrollado en el Centro, que actualmente se utiliza y que presenta serias
deficiencias que afectan el mantenimiento del sistema, así como el rendimiento
de los desarrolladores que lo implementan. Además se realiza el diseño del
sistema y se proponen las herramientas para su construcción sobre la base del
software libre fundamentándose cada una de ellas y se detalla el manual de
usuario.
This work is done the design and implementation of a System for Incident Management for IT projects to support the Software Development Center in the UCI in Villa Clara. This is part of a literature review of best practices that define "Library Technology Infrastructure Information" (Information Technology Infrastructure Library) for Incident Management and characterization of the processes of incident management and escalation. It also details the features of Drupal module Incident Management developed at the Centre, which is currently used and has serious deficiencies which affect system maintenance and performance of the developers who implement it. They also do system design and tools are proposed for construction on the basis of free software basing each and detailed user manual.
This work is done the design and implementation of a System for Incident Management for IT projects to support the Software Development Center in the UCI in Villa Clara. This is part of a literature review of best practices that define "Library Technology Infrastructure Information" (Information Technology Infrastructure Library) for Incident Management and characterization of the processes of incident management and escalation. It also details the features of Drupal module Incident Management developed at the Centre, which is currently used and has serious deficiencies which affect system maintenance and performance of the developers who implement it. They also do system design and tools are proposed for construction on the basis of free software basing each and detailed user manual.
Descripción
Palabras clave
Incidencias, Soporte, Django, Escalado, Incidents, Support, Scaling