El reconocimiento y empleo del adjetivo en textos de diferentes estilos funcionales
Archivos
Fecha
2018-06-21
Autores
Martín Cué, Lilian
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Central "Marta Abreu" de Las Villas. Facultad de Educación Media. Departamento de Español Literatura.
Resumen
El dominio de la lengua materna es la base para la adquisición y trasmisión de los
conocimientos e instrumento fundamental para la comunicación de los seres
humanos; por eso se convierte en el macroeje transversal del currículo de estudio
de cualquier nivel de enseñanza. En el caso de la asignatura Español-Literatura
los estudios gramaticales, su inclusión o no en los programas escolares, así como
los métodos que deben emplearse para su enseñanza, han estado siempre
presentes en las reflexiones sobre esta materia.
La presente investigación propone una alternativa didáctica para el desarrollo de
habilidades en el reconocimiento y empleo del adjetivo en textos de diferentes
estilos funcionales a partir de los resultados obtenidos en un grupo de 8.
0
grado.
The mastery of the mother tongue is the basis for the acquisition and transmission of knowledge and fundamental instrument for the communication of human beings; that is why it becomes the transversal macro-axis of the study curriculum of any level of education. In the case of the Spanish -Literature subject, the grammatical studies, their inclusion or not in the school programs, as well as the methods that should be used for their teaching, have always been present in the reflections on this subject. The present research proposes a didactic alternative for the development of skills in the recognition and use of the adjective in texts of different functional styles from the results obtained in a group of 8. 0 grade.
The mastery of the mother tongue is the basis for the acquisition and transmission of knowledge and fundamental instrument for the communication of human beings; that is why it becomes the transversal macro-axis of the study curriculum of any level of education. In the case of the Spanish -Literature subject, the grammatical studies, their inclusion or not in the school programs, as well as the methods that should be used for their teaching, have always been present in the reflections on this subject. The present research proposes a didactic alternative for the development of skills in the recognition and use of the adjective in texts of different functional styles from the results obtained in a group of 8. 0 grade.
Descripción
Palabras clave
Educación Secundaria Básica, Lengua Materna, Proceso de Enseñanza, Proceso de Enseñanza, Comunicación Lingüística